Πηγή: http://www.romfea.gr/
Χιλιάδες προσκυνητές κατέκλισαν σήμερα το ιστορικό Μοναστήρι της Παναγίας της Κλεισούρας της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας, προκειμένου να ασπασθούν τα χαριτόβρυτα λείψανα της Οσίας Σοφίας της Pοντίας, η οποία ασκήθηκε στο Μοναστήρι της Παναγίας και πρόσφατα συναριθμήθηκε από το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο στο Aγιολόγιο της Εκκλησίας μας.
Τα ιερά λείψανα της Οσίας Σοφίας, τα οποία φυλάσσονται επιμελώς στην Ιερά Μονή, δεν ετίθεντο μέχρι σήμερα σε προσκύνηση, γι’ αυτό και ο λαός απαίτησε από τον Σεβ. Μητροπολίτη Καστορίας κ. Σεραφείμ και την Ηγουμένη της Ιεράς Μονής Ευφραιμία Mοναχή, να προσκυνήσει τον ατίμιτο αυτό θησαυρό θέλοντας έτσι να ζητήσει την πρεσβεία και την μεσιτεία της Οσίας Σοφίας. Και εκείνη που στη ζωή της ήταν πάντοτε παρήγορος και κοντά στους ανθρώπους και απάλυνε τον πόνο τους με την προσευχή της και τους σκούπιζε τα δάκρυα, έτσι και τώρα οι πιστοί Χριστιανοί ζητάνε την μεσιτεία της αφήνοντας τα δάκρυά τους στα μυροβόλα λείψανά της.
Έτσι, ο Επίσκοπος της εν Καστορία Εκκλησίας, αφουγκράστηκε το αίτημα των ανθρώπων τόσο της Καστοριάς, όσο και της Πτολεμαΐδος, αλλά και ολοκλήρου της Δυτικής Μακεδονίας και σήμερα Κυριακή 27 Νοεμβρίου, τέθηκαν με επίσημη τελετή τα λείψανα της Οσίας Σοφίας στο Καθολικό της Ιεράς Μονής της Παναγίας, κατά τη διάρκεια του Όρθρου και πριν τη Θεία Λειτουργία, στην οποία συλλειτούργησαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Δράμας κ. Παύλος και Καστορίας κ. Σεραφείμ.
Στο λόγο του ο Ποντιακής καταγωγής Μητροπολίτης Δράμας, αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο ευαρεστούν οι άνθρωποι στον Θεό και φτάνουν στο στάδιο της θέωσης και γίνονται Άγιοι σύμφωνα με την προτροπή του Κυρίου μας. Και έκλεισε λέγοντας πως αν θέλουμε να ευαρεστήσουμε κι εμείς στο Θεό, πρέπει να βάλουμε τον Χριστό στην καρδιά μας και να ακολουθούμε τα βήματα της Αγίας Σοφίας.
«Ας μην μείνουμε τις μέρες που έρχονται στα λαμπιόνια και στις φιέστες γιατί η χαρά που δίνουν είναι μισή, και δεν ομοιάζει πουθενά στη χαρά που κέρδισε η Γερόντισσα που αφιέρωσε τη ζωή της στον Χριστό» Τέλος, ανέφερε πως η συγκίνησή του είναι μεγάλη, διότι η Οσία Σοφία είναι συντοπίτισσά του, αφού κατάγονταν από το διπλανό χωριό του παππού του. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας ο Μητροπολίτης Καστορίας τέλεσε τη χειροτονία του πατρός Βασιλείου Ανδρονικίδη, ενός νέου κληρικού, ο οποίος θα υπηρετήσει το ιερό θυσιαστήριο στο χωριό της Κλεισούρας.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η Οσία Σοφία στις 4 Οκτωβρίου αγιοκατατάχθηκε από τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη και την περί Αυτόν Αγία και Ιερά Σύνοδο και ήδη όπως είπε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Σεραφείμ σύντομα θα μεταβεί ο ίδιος στο Φανάρι και το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο εκ μέρους των αρχόντων και του λαού της περιοχής, ώστε να ασπασθεί την χείρα του Πατριάρχη μας, να λάβει την Πατριαρχική Πράξη Αγιοκατατάξεως, αλλά και να προσκαλέσει τον εκπρόσωπο της υπ’ Ουρανόν Ορθοδοξίας να επισκεφτεί για δεύτερη φορά την ακριτική γωνιά της Μακεδονίας μας και να προστεί των επισήμων εορταστικών εκδηλώσεων.
Τέλος, ο λαός που περίμενε υπομονετικά μέσα στο κρύο να προσκυνήσει το πολύπαθο σώμα της Οσίας Σοφίας, ανακουφίστηκε γιατί είδε τη δική του Σοφία να είναι παρούσα ακόμα πιο δυνατά στη ζωή του, μεσιτεύοντας στο θρόνο του Κυρίου μας για τη σωτηρία του.
Σχόλιο δικό μας: Τόσο η αγιοκατάταξη της Γεροντίσσης της Κελισούρας, όσο και η πανηγυρική έκθεση των λειψάνων της, μας προκαλεί κάποια εύλογα ερωτήματα. Είναι γνωστό, ότι η μακαριστή Γερόντισσα ΔΕΝ ανήκε στην επίσημη Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά στην Εκκλησία του Παλαιού Ημερολογίου. Μάλιστα πνευματικός της ήταν ο τότε αρχιμ. Κυπριανός, Ηγούμενος της Μονής αγ. Κυπριανού καί Ιουστίνης Φυλής Αττικής (έπειτα Μητροπ. Ωρωπού και Φυλής), ο οποίος και την έκειρε Μεγαλόσχημη και την ονόμασε Μυρτιδιώτισσα, με ανάδοχο την Ηγουμένη της Παλαιοημερολογιτικής Μονής Ευαγγελισμού Οινουσσών Χίου, ήδη μακαριστή Γερόντισσα Μαρία Πατέρα (στή μονή αυτή φυλάσσεται η κοτσίδα της), μυστηριακώς δε την εξυπηρετούσε ο εφημέριος της Παλαιοημερολογιτικής ενορίας της Πτολεμαΐδος π. Ιωάννης. Μάλιστα, πρώτος ο Μητροπ. Κυπριανός και η δικαιοδοσία του (Ιερά Σύνοδος Ενισταμένων), διακήρυξαν τοπικώς την αγιότητα της μακαριστής Γεροντίσσης Μυρτιδιωτίσσης και αγιογράφησαν είκόνα της.
Η επίσημη θέση τόσο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όσο και της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με τούς Παλαιοημερολογίτες είναι γνωστή: Θεωρούνται σχισματικοί και αντιμετωπίζονται σαν σχισματικοί. Το ερώτημα είναι: Βάσει ποιάς δεοντολογίας η σχισματική γιά το Πατριαρχείο Γερόντισσα της Κλεισούρας ανακηρύχθηκε από το ίδιο ως Αγία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου