Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

NEΟΜΑΡΤΥΡΑΣ  ΑΓΓΕΛΗΣ  Ο  ΧΡΥΣΟΧΟΟΣ 
(+ 1680)

Άνθρωπος ην μεν, Aγγελής κατ’ ουσίαν, τμηθείς δε ώφθη, Άγγελος συν Aγγέλοις.

Πηγή: Ὀρθόδοξος  Συναξαριστής - www.saint.gr

Ο Άγιος Αγγελής ήταν χρυσοχόος στο επάγγελμα. Κάποτε διασκέδαζε στην Κωνσταντινούπολη με γνώριμους εξωμότες Xριστιανούς. Και χάριν αστείου, φόρεσε στο κεφάλι του tούρκικο σαρίκι. Οι Τούρκοι, θεώρησαν αυτή την ενέργεια του σαν άρνηση της Xριστιανικής θρησκείας και αποδοχή του Mουσουλμανισμού. Γι' αυτό και τον πίεζαν να εξισλαμιστεί. Ο Mάρτυρας απέκρουσε με αποστροφή τις δελεαστικές προτάσεις των Τούρκων και δέχτηκε για την αγάπη του Χριστού το μαρτύριο, χωρίς να υπολογίσει τη γυναίκα του και τα έξι παιδιά του. Είπε μάλιστα στον Βεζύρη: «Ό,τι θέλεις κάμε, δέρνε, κόβε, σφάζε, κάψε με στη φωτιά, ρίξε με στα θηρία, πνίξε με στη θάλασσα και ό,τι μπορείς κάμε σ' αυτό το πήλινο σώμα μου, εγώ τον Χριστό μου δεν αρνούμαι, εγώ την πίστη μου δεν αλλάζω, εγώ Τούρκος δεν γίνομαι».
Έτσι στις 1 Σεπτεμβρίου 1680, μπροστά στο Παλάτι, κοντά στην Αγία Σοφία, τον αποκεφάλισαν και δέχτηκε το στεφάνι του μαρτυρίου. Το Λείψανο του αγοράστηκε από τους Χριστιανούς, αντί 300 γροσιών, που το ενταφίασαν στο Μοναστήρι της νήσου Πρώτης.
Η  μνήμη  του  τιμάται  την  1η Σεπτεμβρίου.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου